Jak reklamować noclegi?

Jak reklamować noclegi?

Jak reklamować noclegi? Miniony rok nie był łatwy dla właścicieli hoteli i pensjonatów oraz pracowników turystyki. Prawie cała branża turystyczna została tymczasowo zamknięta z powodu pandemii koronawirusa. Taka decyzja odbija się szerokim echem w kieszeniach właścicieli hoteli i ich pracowników. Wielu musiało zrezygnować z dotychczasowych karier, aby zająć się czymś zupełnie innym.

Na szczęście w tym roku sytuacja zaczyna się poprawiać, a turystyka ponownie się otwiera. Jest to więc świetna okazja dla właścicieli hoteli, aby wrócić do biznesu. Aby odnieść sukces, konieczna jest odpowiednia reklama i zachęcenie turystów do skorzystania z ofert noclegowych.

Noclegi – jak przyciągnąć turystów?

Każdy aktywny turysta, dla którego hotel w kurorcie to tylko miejsce na nocleg, szuka najtańszego rozwiązania przy zachowaniu minimalnego standardu hotelu. Właściciele hoteli powinni wiedzieć, że tanio nie znaczy tanio. Aby przyciągnąć turystów tanim noclegiem, właściciele obiektów turystycznych powinni w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na kolejność wynajmowanych pokoi i powierzchni ogólnodostępnych. Nie co roku trzeba przeprowadzać drobiazgowy remont, ale co jakiś czas jakieś pomieszczenie jest odświeżane. Czasem wystarczy niewielka zmiana wystroju, obraz na ścianie, kunsztowne zasłony czy dobrze ułożona śnieżnobiała pościel, aby zachęcić klientów.

Właściciele obiektów noclegowych powinni traktować komunikację z turystami jako absolutny priorytet. Hotel, w którym nikt nie odbiera telefonu ani nie odpowiada na e-maile, nie będzie miał dobrej reputacji. Dlatego posiadanie oddzielnego numeru telefonu i adresu e-mail dla gości hotelowych oraz regularne odpowiadanie na pytania to kluczowa kwestia. Warto pamiętać, że komunikacja z turystami nie ogranicza się do rezerwacji miejsc noclegowych. Podczas pobytu właściciel hotelu lub pensjonatu powinien mieć troskę o to, czy jego klient jest zadowolony z obsługi. Jeśli z jakiegoś powodu mu to przeszkadza, konieczne jest załatwienie sprawy polubownie, bez zbędnych emocji. W końcu wczasowicze szukają odpoczynku i relaksu, a nie kłótni i negatywności.

Jak reklamować swoje zakwaterowanie?

Każdy oferujący noclegi powinien zacząć reklamować swój obiekt od podania kim jest. Potencjalni turyści będą chcieli wiedzieć, jakie dodatki oferuje hotel, czy w cenę wliczone są posiłki lub czy w hotelu jest miejsce na bufet, ile łącznie łóżek jest w obiekcie, czy hotel oferuje bezpłatny dostęp do internetu, czy hotel posiada plac zabaw dla dzieci itp. Właściciele obiektów noclegowych powinni gromadzić wszelkie informacje o swoich obiektach i udostępniać je potencjalnym gościom w jak najbardziej przejrzysty sposób.

Jak reklamować noclegi?
Jak reklamować noclegi?

Oprócz reklam samego hotelu czy pensjonatu nie można zapomnieć o reklamach w najbliższej okolicy. Wielu turystów, zwłaszcza tych, którzy wypoczywają aktywnie, postara się jak najgłębiej poznać region. Dlatego ważne jest, aby potencjalny klient wiedział, co może zwiedzić w pobliżu miejsca zakwaterowania, jakie atrakcje ma do zaoferowania okolica, czy w pobliżu znajduje się wypożyczalnia samochodów. W pewnym sensie każdy właściciel hotelu powinien postawić się na miejscu turysty i głęboko przemyśleć, czego oczekuje on od usług świadczonych przez hotel.

Ostatnią rzeczą, która jest niezwykle ważna przy promocji Twojej nieruchomości, są zdjęcia. W dobie internetu, gdzie każdy może z wyprzedzeniem zobaczyć zdjęcia miejsca, do którego się wybiera, hotel, który nie udostępnia zdjęć swoich udogodnień, ma niewielkie szanse powodzenia. Dzieje się tak z bardzo prostego powodu. Każdy z nas chce wiedzieć czego się spodziewać, każdy z nas chce wiedzieć przynajmniej z grubsza w jakich warunkach będziemy spędzać wakacje. Wysokiej jakości zdjęcia naprawdę mogą przyciągnąć uwagę odwiedzających. Właściciele obiektów noclegowych powinni pamiętać, aby prezentować swoje oferty w jak najbardziej atrakcyjny, ale i realistyczny sposób. Warto pamiętać o trikach, takich jak dodanie wazonu ze świeżymi kwiatami, przeszycie, czy elegancko ułożona pościel. To drobiazgi, na których potencjalnym klientom bardzo zależy.

Gdzie reklamować noclegi?

Zdecydowana większość dużych obiektów turystycznych posiada własne strony internetowe. Jednak w dobie sieci społecznościowych nie jest to już koniecznością. Wystarczy założyć konto na jednym z tych portali, który będzie jednocześnie reklamą obiektu. Właściciele hoteli lub pensjonatów powinni pamiętać o regularnym aktualizowaniu informacji i postów, aby przyciągnąć uwagę klientów. Wystarczy od czasu do czasu zamieścić na portalu informację przypominającą o usługach oferowanych przez hotel i okolicznych atrakcjach.

Warto pamiętać, że potencjalni klienci często będą próbowali skontaktować się z Tobą w sprawie zakwaterowania za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dlatego konieczne jest regularne sprawdzanie wiadomości i odpowiadanie na nie tak szybko, jak to możliwe. Nie należy również zapominać, że Internet jest miejscem, w którym każdy może otwarcie wypowiedzieć się na temat jakości usług świadczonych przez dany obiekt turystyczny. Dla właścicieli hoteli i pensjonatów powinno to stanowić dodatkową zachętę do starania się o zadowolenie turystów.

Rekomendowane artykuły